כתיבת מאמרים

כדי לרתום את המאמר שלכם לצורך שיווק ופירסום העסק, צריך להקפיד על כתיבת מאמר שיווקית ונכונה.

כתיבת מאמרים

מהם מאמרים

מאמר הוא טקסט עיוני קצר יחסית העוסק ומתמקד בנושא כלשהו. ישנם מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים, ומאמרים קלילים יותר המתפרסמים בעיתונים לשעות הפנאי או בבלוגים באינטרנט. תכנים אלו מתפרסמים בעיקר במגזינים או כתבי עת, אך גם בעיתונים, בספרים המאגדים כמה מאמרים יחד וכמובן ישנם גם מאמרים באינטרנט.

מאמר המתפרסם בעיתון הוא שונה כמובן ממאמר מקצועי המתפרסם בכתב עת לרפואה. לכל סוג מאמר יש את קהל היעד שלו וכתוצאה מכך, התכנים השונים נבדלים זה מזה בסגנונם, מאפייניהם, תוכנם, אורכם, והרובד הלשוני שלהם. אם המאמר מיועד למשל להורים צעירים בנושא טיפול בתינוקות, סביר שהוא יהיה כתוב בשפה פשוטה שכל הורה יכול להבין וליישם. מאמר כזה יהיה כתוב בצורה מעשית, אולי בנקודות, או "טיפים" שניתן לבודד בקלות, והוא יהיה בדרך כלל לא מאוד ארוך. לעומת זאת מאמר אקדמי בנושא רפואי יהיה כתוב בשפה מקצועית שלא בהכרח תהיה ברורה לקוראים שאינם מתחום הרפואה. מאמר כזה יכיל מידע מחקרי, סטטיסטי ועובדתי, כמו למשל תוצאות מחקר והניתוח שלהן. מאמר מקצועי הוא בדרך כלל ארוך יותר ומכיל פרטים "יבשים" רבים.

למה צריך מאמרים?

יעודם של המאמרים השונים משתנה כמובן לפי סוגיהם, אך ניתן לומר באופן כללי שתכנים נכתבים על מנת להעביר מידע, ואנשים קוראים אותם כדי להשכיל ולהרחיב את האופקים. הפצת מאמרים באינטרנט היא מעט שונה במטרתה. רבים מן התכנים ברשת אכן מספקים מידע, אך הם נבדלים ממאמרים במדיה המודפסת בכך שיש להם מטרות נוספות, והן:

  • פרסום ושיווק - המאמרים מופצים באינטרנט במטרה ליצור נוכחות של תוכן איכותי בנושא מסויים שבו עוסקת החברה, ובכך להגיע אל לקוחות רבים, שיקראו אותם, יתרשמו מן הידע והבקיאות בתחום וירצו לקנות את המוצר של החברה עקב כך.

  • קידום אתרים - חברות שהתמחותן היא קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש (SEO) מפרסמות כמות גדולה של תכנים ברשת, במטרה לווא דווקא לפרסם תוכן איכותי וחדשני, אלא בכדי להוציא קישורים מעמוד המאמר את האתרים שאותם הם מקדמים. מאמרים אלה עוסקים בנושא הקשור לנושא האתר המקודם והם עשירים במילות מפתח רלוונטיות לאותו תחום. פרמטרים אלה ואחרים מעלים את האיכות של אותם קישורים ותורמים לקידום האתר בגוגל.

איך כותבים מאמר נכון

ישנם כמה כללים בכתיבה, שחשוב תמיד לשמור עליהם כשכותבים לשם פרסום מאמרים ברשת, במיוחד אם מטרת המאמר היא שיווקית. יש לזכור שהתוכן שמעלים לאינטרנט למעשה מייצג אתכם, ולכן לא כדאי לזלזל בכתיבה, גם אם אתם צריכים לכתוב עשרות מאמרים. תוכן טוב הוא תוכן שאנשים ירצו לקרוא אותו, וכדי להשיג מטרה זו יש להקפיד על הנקודות הבאות:

  • מבנה - לחלק את הכתבה לפסקאות באופן מתאים לתוכן. אם יש רשימת נקודות – לארגן בצורה ממוספרת וברורה. כדאי להגביל את אורך המשפטים ולדאוג שבכל פסקה ברור מהו הנושא המרכזי.

  • שפה – לכתוב בשפה פשוטה אבל לא זולה, להקפיד על איות נכון ועל שפה תקינה ולהינמע ממונחים מורכבים שאינם מוסברים בטקסט.

  • כתיבה שיווקית – לכתוב תכנים שמעבירים את המסר השיווקי שלכם בצורה משכנעת וברורה, בהתייחסות אל אופי קהל היעד ורצוי בצורה מקורית. ובמילים אחרות התוכן צריך להיות תוכן "מוכר".


מעוניין לרכוש תכנים? זקוק להפצת תכנים? מחפש ניהול תוכן מקצועי לאתר?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה